Najpoważniejszą awarią w silnikach samochodowych jest obrócona panewka, która jednocześnie wiąże się z poważnymi konsekwencjami finansowymi podczas remontu silnika. W przypadku wystąpienia tej awarii silnik podlega właściwie kompleksowemu remontowi, ponieważ tłok z korbowodem zazwyczaj jest przekrzywiony, a w najgorszym przypadku korbowód wychodzi z silnika bokiem. W takim przypadku jedynym wyjściem jest zakup używanego dołu silnika. Panewki w każdym silniku po jakimś czasie się zużywają. Skonstruowane są z metalu i pracują cały czas w oleju, który powoduje ich smarowanie, jednak praca silnika w ekstremalnych warunkach powoduje ich powolne zużycie.
Powodem uszkodzenia panewek w silnikach jest przede wszystkim nieprzestrzeganie terminów wymiany oleju w silniku, a także jego zbyt niski stan, co powoduje szybsze wystąpienie uszkodzeń tych elementów silnika. Panewki nie lubią również bardzo wysokich obrotów silnika i zbyt agresywnej jazdy. Wielu użytkowników nie wie o tym, że zbyt ostre i gwałtowne przyspieszenia samochodem, gdy silnik nie jest jeszcze odpowiednio rozgrzany, prowadzą również do dużego obciążenia samych panewek i korbowodu, przez co materiał ten staje się coraz bardziej narażony na uszkodzenie.
Gdy panewka się przekręci albo korbowód „wyjdzie bokiem z bloku silnika”, użytkownik może być pewny, że również koło rozrządu spowodowało przeskoczenie rozrządu i nastąpiło uszkodzenie elementów głowicy, dlatego też w przypadku takich awarii użytkownik musi liczyć się z wysokimi kosztami naprawy tego, co zostało, lub zdecydować się na zamontowanie innego silnika.