Ogłoszenie upadłości przedsiębiorcy- jak to wygląda od strony formalnej?

0
Ogłoszenie upadłości przedsiębiorcy- jak to wygląda od strony formalnej?

Założenie własnej firmy i prowadzenie biznesu, zamiast pracować na etacie, to jeden ze świetnych pomysłów na start w dorosłość. Wystarczy tylko mieć jakiś pomysł na siebie, który w danym momencie doskonale sprzeda się na rynku. Niestety stanie się przedsiębiorcą pociąga za sobą pewne ryzyko, że biznes nam nie wypali. Wtedy może się okazać, że zostajemy ze sporą ilością długów do spłacenia, a firma całkowicie przestaje prosperować. Jeżeli tak się stało, to najlepszym wyjściem będzie ogłoszenie upadłości.

Warunki ogłoszenia upadłości

Aby móc ogłosić upadłość, konieczne jest spełnienie kilku warunków. Przede wszystkim nasza firma musi obiektywnie stać się niewypłacalna, a przez to rozumie się brak spłacania zobowiązań przez okres przynajmniej trzech miesięcy. Drugi warunek to posiadanie przynajmniej dwóch wierzycieli, czyli instytucji od których wzięliśmy jakieś kredyty lub pożyczki. Jeżeli te przesłanki są spełnione, pozostaje napisać wniosek i złożyć go w sądzie rejonowym właściwym dla miejsca prowadzenia naszej firmy.

Przygotowanie wniosku

Samo napisanie wniosku o ogłoszenie upadłości przedsiębiorcy nie jest trudne, musimy jednak pamiętać o zawarciu w nim wszystkich kluczowych danych. Przede wszystkim musimy umieścić w nim informacje o samym przedsiębiorcy, czyli swoje imię i nazwisko, numer PESEL, a także adres. Następnie należy zamieścić dane o wierzycielach, a także dane pozwalające na ich bezproblemowe zidentyfikowanie. Dodatkowe informacje o formalnościach przy ogłaszaniu upadłości możemy znaleźć na stronie https://wyzerujdlugi.pl/upadlosc-przedsiebiorcy/.

Zostaw komentarz

5 + 15 =