Jakie są plusy i minusy wykonywania kalisteniki?

0
Jakie są plusy i minusy wykonywania kalisteniki?

Obecnie coraz więcej osób uprawia sport. Regularne treningi bowiem to nie tylko szansa na lepszą sylwetkę. Przede wszystkim dzięki aktywności fizycznej możemy znacznie poprawić swoje samopoczucie czy uniknąć licznych chorób. Jedną z popularnych form wykonywania ćwiczeń jest kalistenika.

Bezpieczny trening

Kalistenika to forma treningu polegająca na wykonywaniu ćwiczeń z wykorzystaniem masy swojego ciała. Obejmuje ona, zarówno proste podstawowe ruchy, czyli pompki, dipy bądź podciągnięcia, jak i ruchy bardziej złożone – wagi, pompki w staniu na rękach czy wejścia siłowe. Jedną z największych zalet kalisteniki jest jej wpływ na naszą sprawność. Ten trening zawiera bowiem liczne elementy znane, chociażby z gimnastyki. W ten sposób oprócz zwiększenia siły swoich mięśni poprawiamy znacznie nasz zmysł równowagi, koordynację ruchową oraz zwinność. Oprócz tego ćwiczenia z masą własnego ciała są dobrym wyborem dla początkujących. Brak stosowania obciążenia w postaci wolnych ciężarów sprawia, że kalistenika jest stosunkowo mało kontuzjogenna. Niemniej poza zaletami ta dyscyplina ma również pewne ograniczenia. Przede wszystkim tego typu trening słabo rozwija mięśnie naszych nóg. Dlatego w celu wzmocnienia tych partii musimy posiłkować się dodatkowym ciężarem. Warto zatem połączyć kalistenikę z innymi formami aktywności fizycznej. Żeby jednak nasz trening był naprawdę skuteczny, niezbędne okaże się wsparcie profesjonalnego trenera takiego jak ze strony: https://trenerpersonalnypoznan.com.pl/. Dzięki fachowej pomocy mamy szansę idealnie dopasować wykonywane ćwiczenia do swojego organizmu.

Zostaw komentarz