Jakie formalności trzeba załatwić podczas kupna domu?

0
Jakie formalności trzeba załatwić podczas kupna domu?

Kupno domu to niewątpliwie proces pracochłonny, który zajmuje wiele czasu. Dla ułatwienia jego przebiegu warto zapoznać się z ofertami agencji nieruchomości.

Stan prawny nieruchomości

Właściwie wszystkie formalności, które należy załatwić przy zakupie domu są związane bezpośrednio ze sprawdzeniem i określeniem jego stanu prawnego. Pierwszym krokiem w tym zakresie jest wizyta w wydziale ksiąg wieczystych działającym przy odpowiednim Sądzie Rejonowym celem zapoznania się z księgą wieczystą kupowanej przez nas nieruchomości. To właśnie z tego dokumentu dowiemy się przede wszystkim, komu i jakie prawa do niej przysługują. Po zapoznaniu się z tą kwestią, warto udać się do wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Gminy, gdzie przyjrzymy się planom zagospodarowania przestrzennego działki, na której stoi nasz przyszły dom. Ostatnim krokiem, jaki wykonujemy, jest wizyta w wydziale meldunkowym Urzędu Gminy, gdzie możemy sprawdzić, kto tak naprawdę jest zameldowany w nieruchomości. Resztę dokumentów powinniśmy otrzymać od dotychczasowego właściciela mieszkania, a są nimi:

  • pozwolenie na budowę,
  • projekt architektoniczno-budowlany domu, przyłączy, instalacji gazowej, elektrycznej, grzewczej, wodociągowej i kanalizacyjnej,
  • dziennik budowy.

Za każdym razem kiedy kupujemy nieruchomość, warto sprawdzić stan prawny, w jakim znajdują się wytypowane przez nas domy Szczecin jest miastem, na terenie którego leży wiele nieruchomości z atrakcyjnych ofert sprzedaży, a sprawy formalne można załatwić bardzo szybko w urzędach na jego terenie.

Korzystanie z pośrednictwa

W celu uniknięcia ciągłych wycieczek do różnych urzędów, warto skorzystać z pośrednictwa agencji nieruchomości.
Na terenie Szczecina działa ich kilka, niemniej jednak jedną z najbardziej renomowanych jest: https://elite.nieruchomosci.pl/, działająca już od wielu lat na polskim rynku. Pracownicy firm tej kategorii są doświadczonymi agentami, którzy sprawdzają za każdym razem wszelkie dokumenty dotyczące sprzedawanych przez nich nieruchomości. Posłużą oni także radą każdemu zainteresowanemu kupnem domu czy mieszkania klientowi.

Zostaw komentarz

1 × jeden =