Jak przyrządzić dziecku zdrowe śniadanie?

0
Jak przyrządzić dziecku zdrowe śniadanie?

Zły humor, brak apetytu i poranna nerwówka – z pewnością znamy to ze swoich domów. W jaki sposób przyrządzić śniadanie, aby nasza pociecha zjadła je ze smakiem, a jednocześnie odżywiło je i wzmocniło na kolejne intensywne godziny, spędzone w szkole czy przedszkolu? Poniżej kilka zdrowych propozycji.

Śniadanie na ciepło

Pierwszy posiłek, zjedzony do godziny po przebudzeniu, dostarcza cennej energii na cały dzień. Zdecydowanie lepiej przyswajalne są dania ciepłe i półpłynne np. zdrowe kaszki dla dzieci, przyrządzane na mleku lub wodzie. Przy wyborze produktu zwracajmy uwagę na to, z jakich zbóż są przygotowane, a także czy nie posiadają zbędnych dodatków i słodzików. Te najbardziej polecane przygotowywane są z kaszy jęczmiennej, gryczanej, jaglanej, komosy ryżowej lub prosa. Aby uatrakcyjnić danie, możemy dodać świeże owoce (np. kawałeczki banana, jabłka, jagody, borówki) czy odrobinę dżemu lub konfitury. Oprócz kaszki, mamy jeszcze do wyboru placuszki, przygotowane z wymienionych kasz lub mąki pełnoziarnistej, a także naleśniki czy babeczki. 

Energetyczne musli

Jeśli nasze dziecko to wulkan energii, a liczne zajęcia pozalekcyjne wymagają odpowiedniego przygotowania, zwróćmy uwagę na energetyczne musli. Możemy kupić gotową mieszankę lub wymieszać samemu niezbędne składniki. W jego skład mogą wejść płatki owsiane lub gryczane, ekologiczne bakalie, a także suszone i świeże owoce. Tak przygotowane musli można zjeść z jogurtem bądź też mlekiem (krowim lub roślinnym). Inna pełnoziarnista przekąska to baton, który wraz z gorącym kakao pełni wartościową i sycącą przekąskę. Z powodzeniem może znaleźć się również w śniadaniowym boxie. 

Zostaw komentarz

piętnaście − 11 =