Wpływ układu zawieszenia na przyczepność pojazdu

0
Wpływ układu zawieszenia na przyczepność pojazdu

Bezpieczeństwo jazdy zapewniane jest między innymi dzięki układowi zawieszenia. Dzięki niemu auto cały czas dobrze trzyma się nawierzchni, prawidłowo reaguje na ruchy kierownicą i hamowanie. Dziś sprawdzimy, jakie elementy wpływają na dobre działanie zawieszenia. Dowiemy się także, kiedy należy poddać układ kontroli.

Stały kontakt opony z podłożem

Powyższa definicja to najważniejszy aspekt pracy zawieszenia każdego pojazdu. Jest to niezależne od jego typu i wykonania. Chodzi o to, by koła samochodu przez cały czas były możliwie jak najmocniej dociśnięte do podłoża. Najlepiej można to zobrazować na przykładzie przejazdu przez wyboistą drogę. Po pokonaniu nierówności asfaltu, gdy całe nadwozie zostaje nieco podbite do góry, sprężyny muszą jak najszybciej ulec rozprężeniu, inaczej opony mogłyby na moment oderwać się od drogi. Czasami to wystarczy do utraty kontroli nad pojazdem, zwłaszcza gdy jest mokro lub występuje oblodzenie. W przypadku zawieszenia pneumatycznego VW jest to realizowane poprzez natychmiastowe podanie większego ciśnienia powietrza do odpowiedniego miecha.

Kiedy skontrolować zawieszenie?

Złe funkcjonowanie układu może stwarzać niebezpieczeństwo wpadnięcia w poślizg i nieopanowania auta. Dlatego też pojawienie się takich objawów, jak stuki podczas jazdy po nierównościach, luzy w kierownicy, uciekanie przodu lub tyłu pojazdu na boki podczas pokonywania zakrętów, powinno skłonić nas do jak najszybszej wizyty u mechanika. W przypadku zawieszenia na sprężone powietrze wadliwy może być któryś amortyzator pneumatyczny Audi A6 C6. Posiada on co prawda system wczesnego informowania o usterkach, jednak jeśli sami zauważamy jakieś dziwne zachowania, należy możliwie szybko poszukać serwisu.

Zostaw komentarz

1 × cztery =