Współczesne telebimy oferują tak dużo możliwości, że z powodzeniem wykorzystuje się je w wielu sytuacjach. Oczywiście najpopularniejsza branżą, która korzysta z ich funkcjonalności, jest reklama i marketing. Skuteczność telebimu dotycząca promocji produktu lub usługi w przestrzeni miejskiej została dowiedziona nieraz, a jego wyższości nad innymi formami reklamy upatruje się w tym, że przyciąga dużo więcej uwagi, nie traci swojej mocy reklamowej w nocy oraz można go w miarę bezproblemowo dostosowywać, zmieniając przekaz praktycznie w mgnieniu oka.
Telebimy diodowe, poza skuteczną reklamą, mogą również pełnić rolę informacyjną. Można je spotkać na lotniskach, dworcach autobusowych i w różnych instytucjach publicznych, gdzie dostarczają niezbędnych informacji wszystkim obecnym na miejscu. Bardzo popularne są również na wydarzeniach kulturalnych w typie koncertów, meczy lub innych, podobnych. W tej roli przybliżają widzom to, co dzieje się na scenie lub na boisku.