Płatności mobilne czy bezprzewodowe terminale płatnicze nie są niczym nowym. Ale ponieważ od tego roku coraz więcej firm będzie miało prawny obowiązek wprowadzić taką opcję płatności dla swoich klientów już teraz wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, co wybrać. Do rozważenia są przede wszystkim kwestie kosztów oraz funkcjonalności. Nie wszędzie sprawdzą się terminale łączone z siecią po kablu. Dlatego warto rozważyć mobilne terminale płatnicze, które oprócz jak nazwa wskazuje mobilności mają jeszcze inne zalety.
Dla kogo najlepszym wyborem jest mobilny terminal płatniczy?
Przede wszystkim takie mobilne terminale sprawdzą się w małych i średnich przedsiębiorstwach, które po pierwsze nie mają zbyt wielu transakcji płatniczych z użyciem karty, a po drugie przez to nie mogą uzyskać korzystnej prowizji u dostawców terminali tradycyjnych lub też po prostu potrzebują mobilnego terminala dla wygody klientów.
Niższe opłaty
W wypadku terminali mobilnych nie trzeba płacić abonamentu za ich użycie. Płaci się jednak za dzierżawę urządzenia oraz prowizję od każdej transakcji. Ale póki co prowizje są płatne zawsze, obojętnie od rodzaju użytego terminalu czy wysokości dodatkowych opłat.
Jak to działa?
W zależności od modelu terminala mobilnego sposób działania jest inny. Ale zwykle terminal typu mPOS paruje się ze smartfonem, który działa jak centrala. Dzięki temu wszystkie dane z transakcji przekazywane są do firmy rozliczającej, a pieniądze trafiają na odpowiednie konto bankowe. Tak naprawdę wystarczy tylko dobre połączenie internetowe, aby cały system działał sprawnie.