Codzienna suplementacja witamin – co należy przyjmować?

Codzienna suplementacja witamin – co należy przyjmować?
arsenalwiedzy
Zdrowy styl życia
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Codzienne dostarczanie witamin pozwoli cieszyć się zdrowiem, witalnością oraz dobrym samopoczuciem. Jest to szczególnie istotne podczas zimowych dni, kiedy brakuje naturalnego słońca, a w powietrzu krąży dużo wirusów. Witamina D odgrywa kluczową rolę w budowaniu kości u dzieci, ale też wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, pozwala skuteczniej walczyć z sezonowymi infekcjami. Ważna jest też podaż witamin z grupy B, które zwykle występują w formie kompleksu. To wygodny sposób na dostarczenie wszystkich niezbędnych witamin w jednej kapsułce.

Kiedy sięgnąć po witaminy?

Witaminy mogą być przyjmowane przez osoby, które wraz z pożywieniem nie dostarczają ich w optymalnych dawkach. Osoby na dietach redukcyjnych lub eliminacyjnych również powinny przyjmować wspomniane już witaminy z grupy B. Dotyczy to głównie diety wegetariańskiej oraz wegańskiej. Witamina DK zalecana jest wszystkim osobom w okresie zimowym, zwłaszcza w klimacie umiarkowanym, w którym nie występuje odpowiednia ilość słońca. Witamina D powinna występować zawsze w towarzystwie witaminy K. To aktywny kompleks, który dobrze się przyswaja. Dla zachowania młodej skóry, mocnych i silnych włosów zaleca się zażywać witaminę E oraz A. Te składniki mogą być dostępne w preparatach do pielęgnacji cery.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak w pełni odpocząć po ciężkim tygodniu pracy?
Jak w pełni odpocząć po ciężkim tygodniu pracy?
Praca zawodowa wykonywana na co dzień z dużym zaangażowaniem przynosi sporo satysfakcji, ale może też być źródłem wielu napięć i […]
Ostatnie wpisy