W wielu branżach wymogiem jest przyjmowanie klientów w funkcjonalnym biurze. Jeszcze kilkanaście lat temu większość właścicieli firm decydowało się na wybudowanie takiego obiektu od podstaw, co generowało spore koszty finansowe. Na szczęście obecnie istnieje alternatywne rozwiązanie, a mianowicie wynajem specjalnego kontenera mobilnego na konkretny okres czasu. Kluczowe korzyści zostaną wymienione w dalszej części artykułu.
Budowa obiektu biurowego jest dobrym rozwiązaniem jedynie w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje pokaźnym budżetem albo świadczy swoje usługi przez okrągły rok w tym samym miejscu. W przeciwnym razie warto rozważyć wypożyczenie kontenera przystosowanego do realizowania wszelkich niezbędnych czynności związanych z obsługą petentów i przetwarzaniem dokumentów. Tego rodzaju konstrukcja daje przede wszystkim możliwość łatwego relokowania oraz gwarantuje optymalną ochronę przed niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi. Ze względu na modułowy charakter pozwala na stworzenie przestrzeni open space o ogromnej powierzchni użytkowej. Co najważniejsze, płacimy wyłącznie za okres wynajmu – np. kilka miesięcy wiosenno-letnich (minimalne koszty jednorazowe). Dodajmy, że nowoczesne kontenery biurowe są zazwyczaj wyposażone w system ogrzewania, wentylację, przyłącza wodno-kanalizacyjne i sieć elektryczną.