Robiąc codziennie zakupy spożywcze nieświadomie dokonujemy wyboru. O czym mowa? Chodzi tu o sposób zapakowania naszych nowo nabytych artykułów. Do wyboru mamy zakup jednorazowej foliowej torby reklamowej z nadrukiem lub pomyślenie o zakupach wcześniej i przyniesienie z domu własnej reklamówki bawełnianej. Obydwa rozwiązania posiadają swoje zalety i wady. Warto się nad nimi zastanowić.
Zacznijmy od nielicznych zalet foliowych toreb reklamowych. Niewątpliwie największą zaletą jest ich dostępność. Nie raz nie mamy czasu, aby pomyśleć o zabraniu z domu własnej torebki na zakupy, a w przypadku toreb foliowych zawsze znajdują się one w sklepie. Drugą zaletą jest ich cena. Są kilkunastokrotnie tańsze od toreb bawełnianych. I to by było tyle z zalet. Przejdźmy do wad. Z całą pewnością największą wadą toreb foliowych jest ich trwałość. Każdemu zdarzyło się pakować zakupy w sklepie i zauważyć, że wkładając jakieś opakowanie z ostrzejszymi krawędziami porwaliśmy naszą nowiutką reklamówkę. A to dlatego, że nawet te grubsze foliowe reklamówki nigdy nie będą tak trwałe jak ich bawełniane odpowiedniki.
Torby bawełniane lub stworzone z innych ekologicznych materiałów coraz częściej zastępują foliówki. I bardzo dobrze. Posiadają one niewątpliwie wiele więcej zalet od swoich plastikowych koleżanek. Są bardziej trwałe i odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne. Owszem szybciej się brudzą i wymagają co jakiś czas odświeżenia w postaci prania. Są też o wiele droższe. Jednak z założenia taką torbę kupuje się na wiele zakupów. Pomyślmy ile razy wykorzystaliśmy ponownie reklamówkę foliową a ile ciężkich artykułów przenieśliśmy w jakiejś torbie bawełnianej?