W czasach, kiedy marketing jest wszechobecny, a na każdym kroku można napotkać się na reklamy, marki szukają sposobów, by zaznaczyć swoją obecność stosując gadżety reklamowe. Są one znane od lat – dawniej kalendarze, które do dziś są często wykorzystywanym elementem, czy długopisy reklamowe, trafiające do domów konsumentów to tylko niektóre z wielu przykładów. W ten sposób firmy starają się dotrzeć do świadomości odbiorców i zagościć w niej na dłużej. Gadżety, które trzyma się w domu doskonale się do tego nadają i pozwalają konsumentowi na zapamiętanie logotypu.
Nadruk reklamowy umieszcza się dziś nie tylko na kalendarzach i długopisach. Kubki reklamowe z nadrukiem to coś, co pozwala na świetną promocje marki. Wykorzystują je zwłaszcza firmy z branży spożywczej, które starają się kojarzyć swoją nazwę z tym, co aktualnie spożywa klient podczas śniadania. Nazwa firmy nadrukowana na kubku, z którego jest wypijana aromatyczna kawa będzie przywoływać pozytywne skojarzenia.
Nadruki reklamowe często stosowane są też na odzieży – to bardzo popularna forma promocji, która na dodatek niewiele kosztuje. Odzież nosi się ze sobą wszędzie, a ktoś ubrany w bluzę z nazwą konkretnej firmy nawet nie zawsze wie, że ją reklamuje.
Odzież reklamowa stosowana jest także na targach. Zamówienie kilku koszulek z logotypem organizacji to bardzo niewielki koszt, a ubranie pracowników w firmowy strój to niemal obowiązek. Identyfikacja ze swoją organizacją to tylko jeden z wielu plusów noszenia takich ubrań.